הפגין תושיה: תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל

בנצי לייזרוביץ No Comments on הפגין תושיה: תעודת הוקרה לאזרח שניטרל את המחבל

הבוקר הוענקה תעודת ההערכה והוקרה ע״י ממ״ז ירושלים לאזרח ג׳, שנטרל את המחבל שביצע פיגוע הדריסה לפני כחודש וחצי במרכז ירושלים. מפקד המחוז: "בתגובתך הפגנת תושייה וחתרת למגע במקצועיות וקור רוח מתוך בסיס ערכי איתן, ובכך מנעת פגיעה באנשים נוספים"

ג' בקבלת תעודת ההוקרה צילום: דוברות המשטרה
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

״הפגנת תושייה וחתרת למגע במקצועיות וקור רוח, ובכך מנעת פגיעה באנשים נוספים חפים מפשע״. תעודת הוקרה וההערכה הוענקה הבוקר ע״י מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן לאזרח ג׳, שניטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בערב יום הזיכרון האחרון, בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים.

הבוקר בפתח הערכת המצב השבועית של משטרת מחוז ירושלים שהתקיימה במטה המחוז עם סגל הפיקוד של המחוז, הוענקה תעודת ההערכה והוקרה ע״י ממ״ז ירושלים לאזרח ג׳, שנטרל את המחבל שביצע פיגוע הדריסה לפני כחודש וחצי במרכז ירושלים.

בתאריך 24.4.2023 בסמוך לשעה 16:15 אירע פיגוע דריסה בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. מחבל תושב בית צפפא בן 39, הגיע עם רכבו לצומת ושם האיץ את מהירות נסיעתו ופגע במכוון במספר הולכי רגל, שחלקם חצו את הכביש. בתוך זמן קצר ג׳, אזרח חמוש שהיה במקום והבחין במתרחש, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו. כתוצאה מהפיגוע נפצעו מספר הולכי רגל בדרגות פציעה שונות. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ובהמשך נקבע מותו של המחבל.

כוחות המשטרה של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז, הגיעו במהירות לזירת הפיגוע ולאחר סגירתה ופינוי הנפגעים עם גורמי הרפואה במטרה להציל חיים, החלו באיסוף ממצאים. חקירת הפיגוע בימ״ר ירושלים העלתה כי המחבל בעל רקע נפשי, התווכח עם אשתו ומיד לאחר מכן יצא לבצע את הפיגוע.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהגיע לזירת הפיגוע כשהיה בטקס יום הזיכרון שהתקיים בעיר בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אמר הבוקר לג׳: ״לצד מאמץ משמעותי שלנו לסיכול טרור כל העת, במציאות שלנו אנחנו נדרשים גם לתגובה והתמודדות עם אירועי טרור, כשהאתגר המרכזי הוא נטרול מחבלים בזירת הפיגועים. פעמים רבות זה מבוצע ע״י שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הפועלים נגד כל איום להגן על תושבי העיר והמבקרים בה, ואנחנו משתדלים להוקיר את אותם שוטרים בפורום הזה. במקרה הזה נטרול המחבל בוצע ע״י ג׳, אזרח שהיה במקום ונקלע לסיטואציה, לא היסס ופעל מהר ובנחישות לנטרול מחבל שדרס אזרחים במקום הומה אדם. ג׳ פעל באופן מקצועי וממוקד מאוד לעבר האיום, שניות לאחר פיגוע הדריסה, ועוד בטרם הגעת השוטרים לזירה בתוך זמן קצר מאוד. בתגובתך הפגנת תושייה וחתרת למגע במקצועיות וקור רוח מתוך בסיס ערכי איתן, ובכך מנעת פגיעה באנשים נוספים, חפים מפשע. לכן בחרנו להוקיר את פעילותך, ועל כך יישר כוח״.

ג׳ האזרח שניטרל את המחבל, ולאחר מכן אף ניגש להעניק עזרה ראשונה לפצועים בזירת הפיגוע, אמר: ״לצערנו אויבי ישראל שאינם יודעים שובע ואחוזי שנאה, מנסים לפגוע באזרחים בפחדנות, בהם בנשים ובקשישים. אני שמח שיכולתי לעזור לנטרל את האיום, ומאחל החלמה לפצועי הפיגוע בגוף ובנפש״.



0 תגובות